Предвижда се , че броят на потребителите на мобилни телефони по света ще нарасне до 4,3 милиарда през 2023 г., което значително ще увеличи процента на изтегляния на приложения.
Friflex е специализирана в разработването и разработването на мобилни приложения за бизнеса. Петър Чернишев, главен изпълнителен директор на компанията, разказа какви тенденции в мобилното развитие ще се развият през 2023 г.
Разработката на различни платформи за мобилни устройства остава оптималният подход за създаване на богати мобилни приложения за множество операционни системи наведнъж. Оптимизира времето на екипа и бюджета за развитие.
В момента има повече от 40 рамки и езика за програмиране, които поддържат разработка на различни платформи. Най-популярният от рамките е Flutter .
Тази година Flutter получи няколко важни актуализации – сега той напълно поддържа всички платформи, поддържа сгъваеми устройства. Приложенията Flutter на iOS поддържат 120Hz, точно като родните. Подобрена производителност, декодиране на изображения, обработка на грешки и др.
Приложенията от Alibaba Group, eBay, Tencent и Toyota и много други световни марки са разработени с помощта на Flutter.
На руския пазар приложенията за финтех, търговия на дребно и банкиране пишат на Flutter. Например в силно натоварено приложение на мрежата Dixyповече от 8 милиона потребители, които взаимодействат с приложението всеки ден.
PWA
PWA (Progressive Web Applications) е технология в уеб разработката, която визуално и функционално трансформира уебсайт в мобилно приложение в браузър. Такива приложения могат да работят на различни устройства във всеки от обичайните браузъри.
Изследванията показват , че PWA имат 36% по-висок процент на реализация от мобилните сайтове. Сред предимствата може да се отбележи скоростта на разработка и спестяването на бюджета, но има и недостатъци – PWA няма да може напълно да замени многофункционално приложение поради редица недостатъци, ограничен достъп до хардуерните компоненти на устройството, висока консумация на енергия, и други.
PWA може да бъде експресно решение за тези, които искат бързо да пуснат версия на продукта за удобна употреба на мобилни устройства, например, за да заменят отдалечени приложения в магазините.
Истории
Историите продължават да се преместват от социалните медии към бизнес приложенията. Те превръщат мобилно приложение в платформа, където можете не само да правите покупки, но и да взаимодействате със съдържанието. Историите създават емоционална връзка с потребителя, влияят върху неговата лоялност; увеличаване на конверсията, увеличаване на времето на екрана, увеличаване на продължителността на една сесия.
Мобилното приложение Golden Apple генерира над 80% от приходите от електронната търговия. При обновяването на мобилното приложение е използвана концепцията на магазина като блог (като в забранена социална мрежа със снимки). Един от основните елементи са продуктовите истории: когато щракнете върху тях, можете да отидете до продуктовата карта.
Историите са налични и в приложението Ozon Moments . Основните формати на Moments са видеоклипове, снимки и предавания на живо, за да могат продавачите да взаимодействат с публиката. Емисията за актуализиране носи елемент на социална мрежа на пазара, където системите за препоръчване казват на потребителя какво да купи.
В края на ноември 2022 г. аналог на историите – снимки – беше пуснат в тестов режим в приложението Yandex Market. Кадри – безкраен поток от кратки видеоклипове от продавачи на сайтове. Бяха пуснати снимки за увеличаване на ангажираността на потребителите на услугата, както и за увеличаване на дела на изкупени поръчки.
Потребителите могат да харесват, коментират и да се абонират за снимки от магазини, да преминават от видео към продуктова карта за по-нататъшна поръчка.
Изкуствен интелект в мобилните приложения
Изкуственият интелект и машинното обучение доминират в цялата технологична индустрия. Разработките, базирани на тях, позволяват на компаниите да създават чат ботове, гласови асистенти, виртуални пробни, както и да автоматизират маркетинга чрез интелигентен анализ на действията на потребителите и да изграждат още по-персонализирани комуникации с клиента.
Според Gartner до 2023 г. 40% от инфраструктурните и оперативните екипи ще започнат да използват автоматизация, използвайки технологии за изкуствен интелект, за да увеличат ИТ продуктивността. AI се използва най-активно днес в електронната търговия, мобилното банкиране, SportTech и приложенията за пътуване.
В мобилните приложения за банкиране, електронна търговия и телекомуникации най-разпространената разработка, базирана на AI, са чатботовете. Персонализираният B2C чат може да бъде разработен на базата на ML (машинно обучение), NLP и обучение по невронни мрежи. Н
SportTech има примери за приложения, които не просто са интегрирали AI за оптимизиране на производителността, но са разработили убийствена функция, базирана на него. Например, мобилното приложение idChess , използващо AI технологии и компютърно зрение, ви позволява да дигитализирате шахматни игри, играни на истинска дъска, и да ги записвате на вашия смартфон под формата на шахматна диаграма във формати png, gif.
Чрез интегриране на AI в мобилно приложение можете да увеличите ефективността на маркетинга. Изкуственият интелект ви позволява да автоматизирате B2C взаимодействия с помощта на гласова или текстова комуникация и междуплатформена комуникация, да анализирате действията на потребителите в приложението, да прогнозирате пазарните нужди и да намалите времето за рутинни задачи.
Геймификация
Геймификацията повишава стойността на мобилното приложение в очите на потребителя. В допълнение, този инструмент е в състояние да повлияе на поведението на клиента. Геймификацията мотивира потребителя да се връща към приложението по-често, да прави покупки, да кани приятели, да изпълнява различни задачи и да получава награди за тях.
Голяма аудитория използва смартфон за игри и комуникация, отколкото за пазаруване. Геймификацията, например, в електронната търговия може да привлече нови потребители. Голямо предимство на мобилните приложения пред уеб версиите, между другото, е възможността лесно да ги превърнете в игра.
Онлайн магазинът Farfetch си сътрудничи с модната игра Drest. В играта беше необходимо да се създаде изображение за модел от каталога, както и да се изпълнят задачи в рамките на определен бюджет, да се споделят изображения. След като създадоха виртуално изображение, потребителите можеха да закупят подобни продукти на Farfetch.
За да могат разходите за геймификация да повлияят не само на ангажираността на потребителите, но и на паричните показатели, трябва да си поставите цел. Какво ще получи бизнесът в резултат на потребителската игра? Ако геймификацията е създадена само за да „бъде в тенденция“ – бизнесът няма да може да печели пари от нея.
Услуги, базирани на местоположение (LBS)
Базираните на местоположение услуги (LBS) предоставят динамично потребителско изживяване и променят начина, по който клиентите взаимодействат с бизнеса.
Днес данните за местоположението са от съществено значение за много услуги. Те ви позволяват да проследявате местата, посетени от потребителя, и да използвате тези ресурси за аналитични цели; провеждане на маркетингови кампании, базирани на геолокация; предлагат допълнителни услуги (доставка и др.) LBS предоставят достъп до актуални данни и позволяват на фирмите да получават информация за своите клиенти.
Незабавни приложения за Android
Броят на мобилните приложения в магазините продължава да нараства, което създава все по-голяма конкуренция за място в смартфона на потребителя. На този фон Google представи своите незабавни приложения за Android .
С Android Instant Apps потребителите могат да изтеглят само основните части на приложението, докато имат незабавен достъп до останалото съдържание чрез URL адрес. Разработчиците могат лесно да превърнат своите основни приложения в мигновени приложения, без да се налага да създават отделни.
Технологията може да стане особено подходяща за търговията на дребно, доставките и таксиметровите индустрии, където някои потребители незабавно изтриват приложението след приключване на целевото действие.
Успешни случаи на незабавна интеграция на приложения бяха показани от видео хостинг Vimeo, платформа за търговия JET и The New York Times. След пускането на Instant Apps средната продължителност на сесията във Vimeo се увеличи със 130%, процентът на преобразуване на клиентите в Jet се повиши с 27%, а кръстословиците на New York Times удвоиха броя на сесиите на потребител.
От нашия собствен опит в мобилното развитие наблюдаваме развитието или изчезването на определени тенденции. Първоначално иновациите са скептични, като например появата на истории в „Невъзможно“ през 2016 г. И с течение на времето те се възприемат и заемат един от друг.
И така, днес историите и техните аналози се използват в търговията на дребно, финтех и други области. И тласъкът за развитието на тенденция може да бъде криза.